Honda Motor Co looja ja vaimne isa Soichiro Honda sündis 17.11.1906 kesk-jaapani külas Komyo’s.
Ta oli üheksalapselise pere vanim poeg. Noorukina abistas Ta pidevalt isa jalgrataste parandamisel, hiljem sai Temast õpipoiss Tokio Autotööstuses. 1925 oli Ta abiks võidusõiduauto konstrueerimisel ja samas algas Tema edukas karjäär võidusõitjana. Raske avarii tõttu oli Ta sunnitud võidusõidu lõpetama – kuid Tema ja Ta venna loodud Jaapani kiirusreekord : 120 km/h, mis püsis järgmised 20 aastat.
Aastal 1937 asutas Ta Tokai Seiki Heavy Industry Co. Ltd., mis tegeles kolvirõngaste tootmisega. Tema kliendiks oli muu hulgas ka Toyota. Oma toodangu kvaliteedi tõstmiseks asus Ta õppima metallitehnoloogiat. Nii kindlustas Ta endale töö ka sõjaaegsel majanduse madalseisul.
Aastal 1946 asutas Hr. Honda “Honda Tehnilise Uurimise Instituudi” (“Honda Technical Research Institute”), mis oli vaatamata uhkele nimele kõigest puidust maja. Peale sõda oli Jaapani mobiilsus praktiliselt võrdne nulliga. Soichiro Honda kasutas seda olukorda ja ehitas esimese mootorratta – tavalise abimootoriga jalgratta, mille järgi tekkis suur nõudlus.
1948 aasta oktoobris asutas Ta Honda Motor Co. Ltd., mille presidendiks oli aastani 1973. 50-ndatel viis Ta oma toodangu tootearenduse nii kaugele, et Tema ettevõtte saavutas lühikese ajaga maailma mootorrattatehnoloogias juhtrolli.
Aastal 1959 täitus Soichiro Honda unistus: Honda-Team võttis esimest korda osa rahvusvahelisest võidusõidust – Tourist Trophy Man’i saarel. Võidusõitudel saavutasid Honda mootorrattad pidevalt kasvavat edu. Esimese Tourist Trophy võidu tähtsust aastal 1961 iseloomustab Soichiro lause: “Kui me võidame Man’i saarel, võidame ka maailma”. Nii esimese auto kui ka väikeautoseeria valmis aastal 1963: sportlik kaheistmeline S500 ja väikekaubik T360. Soichiro Honda printsiip: kriiside võimaluste kasutamine ja inimese vajadust kasutada mootorit uuenevas keskkonnas võimaldas tööstusele mitmeid innovatsioone ja Honda Motor Co. Ltd.-l esikohta maailmaarendusel.
1973 aastal loovutas Soichiro presidendi koha ja pühendus kuni surmani 1991 Honda-fondile, mis ka tänase päevani tegeleb kompromissi otsimisega tehnoloogia ja keskkonna vahel.